مراحل و روش های قالب گیری ایمپلنت دندان
نوشته شده توسط : mohadeseh

کاشت دندان به روش ایمپلنت روشی کاملاً تخصصی است که اگر در نحوه‌ی انجام آن دقت لازم در نظر گرفته نشود، به طور حتم بیمار اذیت خواهد شد. همانطور که می‌دانید قالب گیری ایمپلنت از مراحل کاشت ایمپلنت دندان به شمار می‌رود که برعکس عقیده‌ی مراجعین که این بخش از کار کاشت دندان را ساده می‌دانند، نیاز به تخصص و مهارت جدی دارد. پر واضح است دندانی که به هر دلیلی از دست رفته باشد باید با روش‌های مناسب جایگزین شود که ایمپلنت اگر چه روشی پرهزینه است اما کیفیت انجام آن و درصد موفقیت‌آمیز بودن این روش سبب شده است تا افراد بیشتر به استفاده از ایمپلنت دندان روی بیاورند. حال ما در این مطلب قصد داریم درباره‌ی مراحل قالب گیری ایمپلنت صحبت کنیم تا اگر در حال حاضر قصد انجام این روش را دارید، اطلاعات بیشتری داشته باشید.

قالب گیری ایمپلنت

روش های قالب گیری ایمپلنت

برای انجام مراحل ایمپلنت دندان که قالب گیری یکی از مهم‌ترین آنهاست، روش‌های بخصوصی وجود دارد که ما در ادامه هر کدام را به اختصار توضیح می‌دهیم:

– قالب‌گیری تری‌باز. در این روش از قالب‌گیری که در سطح فیکسچر انجام می‌شود از دقت فوق العاده مناسبی برخوردار است که به همین دلیل متخصصان باتجربه از این روش بهره می‌برند. ضمن اینکه در روش تری‌باز از ایمپرشن کوپینگ بار استفاده خواهد شد که مزیت آن به حداقل رسیدن جابجایی اجزا در حین برداشت قالب است.

– قالب‌گیری تری‌بسته. اگر برای قالب‌گیری امکان بکارگیری از اباتمنت نباشد، قالب‌گیری سطح فیکسچر به شکل تری‌بسته خواهد بود. گفتنی است که در این روش از قالب گیری ایمپلنت از کوپینگ به جای هیلینک بکارگیری می‌شود که در اطراف آن تزریق ماده قالب‌گیری در نظر گرفته می‌شود.

گفتنی است که هر کدام از روش‌های عنوان شده مراحل خاص خودشان را دارند که پزشک معالج باید به دقت به آنها رسیدگی کند تا در نهایت بهترین نتایج حاصل شود.

در مورد قالب گیری ایمپلنت دندان چه می دانید؟

قالب گیری ایمپلنت دندان چگونه است؟

در این بخش به مراحل قالب‌گیری ایمپلنت دندان اشاره می‌کنیم:

  • بعد از یک هفته الی ده روز بافت دندان که با تشخیص دندانپزشک باز شده است، با بکارگیری ابزار مناسب پیچ هیلینگ بار شده و سپس پایه‌ی ایمپلنت دندان بررسی شده تا دارای استخوان و یا بافت نرم نباشد.
  • حال در این مرحله از فیکسچر مانت به جهت قالب‌گیری استفاده می‌شود که باید بر روی بدنه‌ی ایمپلنت قرار داده شود. برای اطمینان از این موضوع نیز کافی است با بکارگیری عکس رادیوگرافی قرار گرفتن مانت بر روی ایمپلنت دندان بررسی شود.
  • در مرحله بعدی از قالب گیری ایمپلنت روی قالب سفارش داده شده پنجره‌ای باز می‌شود که فیکسچر بتواند از آن عبور کند. ضمناً تری قالب‌گیری درون حفره‌ی دهان نیز بررسی شده تا اطمینان حاصل شود که فیسکچر مانت ار درون تری بیرون زده باشد.
  • حال باید مواد قالب‌گیری درون و اطراف مانت در نظر گرفته شود. در واقع تری قالب باید از مواد سیلیکونی پر شود و سپس درون دهان جای داده خواهد شد. باید دقت شود که باقی موادهای اضافی بهتر است که پاک شوند.
  • به محض اتمام قالب‌گیری، مانت از ایمپلنت جدا شده و بعد از آن نیز تری قالب‌گیری نیز از دهان خارج می‌شود. در آخر نیز مجدداً هیلینگ روی ایمپلنت قرار داده خواهد شد.

این مطلب به اینجا ختم نمیشود، اگر میخواهید درباره اهمیت و مراحل قالب گیری ایمپلنت دندان، بیشتر بدانید، کلیک کنید.

 




:: برچسب‌ها: ایمپلنت دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 331
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 مهر 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: